
Avatr 12: Elektryczny sedan premium z technologią Huawei podbija Chiny. Kiedy trafi do Europy?
Avatr to młoda, ale niezwykle ambitna marka, która narodziła się z połączenia trzech chińskich gigantów: Changan (producent samochodów), Huawei (technologia i oprogramowanie) oraz CATL (baterie). Ich wspólnym dzieckiem jest Avatr 12 – luksusowy sedan elektryczny, który ma konkurować z najlepszymi na świecie. To pojazd, który łączy w sobie potęgę technologiczną Huawei, doświadczenie motoryzacyjne Changan i przełomowe baterie CATL. Efekt? Samochód, który może zdefiniować nową erę premium EV.
Design Avatr 12 jest absolutnie futurystyczny. Nisko osadzona, coupe-owa sylwetka z płynnie opadającą linią dachu, ukryte klamki drzwi i minimalistyczne, smukłe reflektory LED tworzą wrażenie pojazdu z przyszłości. Przedni pas z charakterystycznym, podświetlanym logo Avatr i agresywnym zderzakiem nadaje sedanowi sportowego charakteru. Z tyłu uwagę przyciągają przepływowe światła LED, które tworzą efektowny, świetlny podpis marki. To auto, które nie przechodzi niezauważone.
Wnętrze to manifestacja luksusu i technologii. Kabina jest wykończona materiałami najwyższej jakości – skórą Nappa, alcantarą i szczotkowanym aluminium. Centralny punkt stanowi ogromny, zakrzywiony ekran o przekątnej 35,4 cala, który rozciąga się przez całą szerokość deski rozdzielczej. System Huawei HarmonyOS 4 działa błyskawicznie i oferuje poziom personalizacji i integracji nieznany konkurencji. Fotele z funkcją masażu i pamięcią ustawień, system audio Huawei Sound z 23 głośnikami i ambientowe oświetlenie z setkami trybów tworzą atmosferę prawdziwego salonu na kołach.
Pod względem napędu Avatr 12 oferuje dwa warianty: podstawowy z jednym silnikiem o mocy 313 KM napędzającym tylną oś oraz topowy z dwoma silnikami (AWD) generującymi łącznie 578 KM. Ten drugi wariant rozpędza sedan do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy – wynik godny supersporta. Baterie CATL Qilin o pojemności 94,5 kWh zapewniają zasięg do 700 km w cyklu CLTC (około 600 km WLTP). Architektura 750V pozwala na ładowanie z mocą do 240 kW, co umożliwia uzupełnienie energii od 30% do 80% w czasie poniżej 20 minut. System autonomicznej jazdy Huawei ADS 2.5 z trzema lidarami i ponad 20 kamerami należy do najbardziej zaawansowanych na świecie i oferuje rzeczywistą autonomię Poziomu 2+. Avatr 12 to dowód, że chińskie konsorcja technologiczne mogą tworzyć pojazdy konkurujące z najlepszymi na świecie. Jeśli trafi do Europy, będzie to poważne wyzwanie dla Tesli, Porsche i Mercedesa.
Tagi
Komentarze
System komentarzy wkrótce.
Powiązane artykuły

Chery Omoda E5 w teście: Czy chiński crossover może zagrozić Corolli Cross?
Testujemy Chery Omoda E5 – kompaktowego elektrycznego crossovera, który ma ambicje podbić polskie rodziny. Sprawdzamy komfort, technologię, zasięg i stosunek ceny do jakości.

Leapmotor T03 w Polsce: Czy tani miejski elektryk z Chin ma sens?
Wkracza na rynek jeden z najtańszych samochodów elektrycznych – Leapmotor T03. Sprawdzamy, czy niska cena idzie w parze z akceptowalną jakością i czy ten mały pojazd jest w stanie sprostać wyzwaniom polskich miast.

BYD Seal U DM-i: Hybrydowy SUV z Chin, który rewolucjonizuje polski rynek
Sprawdziliśmy, jak zaawansowany technologicznie SUV BYD Seal U DM-i radzi sobie na polskich drogach. Czy bogate wyposażenie i atrakcyjna cena wystarczą, by zdominować segment hybryd plug-in?